جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال فرهاد در انتظار نتایج نکونام
سرخط خبرها

برنامه رقابت‌های جام حذفی| استقلال- پرسپولیس شاید در فینال!

  • کد خبر: ۱۰۱۶۲۳
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
برنامه رقابت‌های جام حذفی| استقلال- پرسپولیس شاید در فینال!
مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران قرعه‌کشی شد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران، ظهر دیروز برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مرحله رقبایشان را شناختند. شاید بیشتر هواداران فوتبال در انتظار یک شهرآورد در جام حذفی بودند، اما این اتفاق با قرعه صورت‌گرفته تا فینال شدنی نخواهد بود. نکته جالب دیگر، جدال دو تیم لیگ‌یکی مس کرمان و خیبر خرم‌آباد در این مرحله است که باعث می‌شود در بین چهار تیم نهایی جام حذفی، یک نماینده از لیگ آزادگان هم حضور داشته باشد.

حریف لیگ‌یکی در مرحله نیمه‌نهایی باید با برنده بازی استقلال و نساجی روبه‌رو شود تا به‌نوعی دست راست جدول برای رسیدن به فینال آسان‌تر از دست چپ آن باشد. مسئولان سازمان لیگ به‌صورت رسمی اعلام کردند که روز‌های ۲۰، ۲۱‌و‌۲۲‌فروردین یک‌چهارم نهایی برگزار خواهد شد و همچنین روز ۲۸‌و‌۲۹ فروردین تاریخ نیمه‌نهایی و ۷‌اردیبهشت نیز فینال خواهد بود.

تقابل دوباره مجیدی و الهامی در جام حذفی

استقلال که در مراحل یک‌شانزدهم و یک‌هشتم نهایی توانست از سد تیم‌های نود ارومیه و پیکان عبور کند، حالا در مرحله یک‌چهارم نهایی در استادیوم آزادی تهران به مصاف نساجی می‌رود. نکته جالب این دیدار، تقابل دوباره ساکت الهامی و فرهاد مجیدی است.

پس از اینکه دو سرمربی در دیدار فینال رقابت‌های جام حذفی فصل ۹۸-۹۹ به‌مصاف هم رفتند که با پیروزی تراکتور همراه شد، مجیدی دو مرتبه دیگر برابر الهامی و نساجی قرار گرفته که حاصل آن دو تساوی بدون گل بوده است. حالا و در دیداری که یکی از دو تیم محکوم به شکست هستند، مجیدی در‌پی شکستن طلسم ناکامی‌هاست. ضمن اینکه برنده این دیدار، در مرحله نیمه‌نهایی باید به‌مصاف برنده دیدار تیم‌های مس کرمان و خیبر خرم‌آباد برود. استقلال و نساجی تاکنون پنج مرتبه در رقابت‌های جام‌حذفی به‌مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن دو تساوی و سه پیروزی برای آبی‌پوشان بوده است.

پرسپولیس به گربه سیاهش رسید

یحیی گل‌محمدی و رسول خطیبی قرار است یک بار دیگر مقابل هم صف‌آرایی کنند. پرسپولیس در دو بازی رفت‌و‌برگشت در لیگ‌۲۱ مقابل آلومینیوم به میدان رفت و حالا باید یک بار دیگر در جام حذفی مقابل این تیم بازی کند. خطیبی و شاگردانش که در هفته سوم و در همان ابتدای لیگ موفق شدند در اراک یک بار دیگر سرخ‌ها را شکست دهند، اولین باخت پرسپولیس را در لیگ‌۲۱ به این تیم تحمیل کردند. جالب اینکه آلومینیوم فصل قبل نیز با هدایت خطیبی موفق به شکست پرسپولیس یحیی در اراک شده بود و این پیروزی برای اراکی‌ها یک دبل در دو فصل پیاپی بود!

پرسپولیس در بازی برگشت باز هم همچون فصل قبل موفق شد آلومینیوم را شکست دهد تا به‌نوعی انتقام بازی رفت را گرفته باشد. اما با قرعه‌کشی جام‌حذفی، مشخص شد هنوز کار دو تیم با هم تمام نشده و دو تیم باید یک بار دیگر در فروردین‌ماه سال پیش‌رو مقابل هم بازی کنند. دیداری که قرار است روز ۲۰ یا ۲۱‌فروردین در ورزشگاه آزادی و به میزبانی پرسپولیس انجام شود و بار دیگر گل‌محمدی شاگردانش را مقابل تیم رسول خطیبی تجهیز کند.

سخت‌ترین قرعه‌های حذفی برای شاگردان خطیبی

اراکی‌ها را باید بدشانس‌ترین تیم این دوره از نظر قرعه‌های دشوار بدانیم. آن‌ها کار خود را با حریف لیگ‌برتری شروع کرده و پس از عبور از یکی از سه تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر، باید در دور بعد با یکی دیگر از مدعیان قهرمانی دیدار کنند. مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی تنها دو تقابل لیگ‌برتری داشت که یکی از آن‌ها دیدار آلومینیوم- فجرسپاسی بود. شاگردان خطیبی بعد از پشت‌سر‌گذاشتن این قرعه نسبتا سخت به سپاهان خوردند تا مسیر پیچیده‌شان در حذفی ادامه داشته باشد.

آن‌ها سپاهان را در ضربات پنالتی شکست دادند و به جمع هشت تیم راه یافتند تا طبق قرعه در این مرحله با پرسپولیس دیدار کنند. با‌وجود این قرعه سخت، اما نتایجی که آلومینیوم مقابل پرسپولیس در این دو فصل کسب کرده، بازی دو تیم را به یک تقابل حساس و جذاب تبدیل می‌کند. طی دو دیدار رفت‌و‌برگشت لیگ‌های بیستم و بیست‌و‌یکم، سهم هر کدام از دو تیم، دو پیروزی بوده و باید دید برد شماره پنج را سرخ‌پوشان به دست می‌آورند یا اراکی‌ها.

مسیر آسان استقلال برای رسیدن به فینال

بر اساس قرعه‌کشی، پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی میزبان آلومینیوم اراک باشد و احتمالا این بازی ۲۲‌فروردین برگزار می‌شود. نکته مهم اینکه پرسپولیس در دو دیداری که از آلومینیوم میزبانی کرده، توانسته است این تیم را شکست دهد و حالا شاگردان یحیی گل‌محمدی به‌دنبال هت‌تریک برابر تیم رسول خطیبی خواهند بود. پس از این بازی پرسپولیس یک هفته بعد (۲۸-۲۹‌فروردین) باید به‌مصاف برنده دیدار تیم‌های خلیج فارس ماهشهر و مس رفسنجان برود. باتوجه به میزبانی خلیج فارس، در‌صورتی‌که این تیم لیگ‌دویی شگفتی‌سازی خود را ادامه دهد، پرسپولیس در بازی نیمه‌نهایی هم میزبان خواهد بود و در غیر این صورت باید به استان کرمان برود؛ جایی که پرسپولیس در آنجا هنوز نتوانسته است تیم محمد ربیعی را شکست دهد.

در آن سوی جدول، اما استقلال برای رسیدن به فینال راه چندان دشواری را پیش‌رو ندارد. شاگردان فرهاد مجیدی در‌صورتی‌که از بازی با نساجی با سه امتیاز خارج شوند که با توجه به میزبانی‌شان در ورزشگاه آزادی چندان دور‌از‌دسترس به نظر نمی‌رسد، در مرحله نیمه‌نهایی باید به‌مصاف برنده بازی تیم‌های مس کرمان و خیبر خرم‌آباد بروند؛ دو تیمی که این‌روز‌ها در لیگ آزادگان بازی می‌کنند.

۴ شهر گزینه میزبانی از فینال حذفی

مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی از چهار شهر به‌عنوان میزبانان احتمالی این دوره از رقابت‌ها یاد کرد. امیر‌حسین روشنک، مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی، در حاشیه مراسم قرعه‌کشی دیروز درباره میزبانان احتمالی فینال این دوره از رقابت‌ها هم صحبت و از چهار شهر به‌عنوان گزینه‌های احتمالی میزبانی از این دیدار یاد کرد. او در پاسخ به سؤال مجری مراسم درباره میزبان فینال جام حذفی ۰۱-۱۴۰۰ گفت: شهر‌هایی که مطابق آیین‌نامه شرایط میزبانی را دارند، بررسی می کنیم و اولویت با شهر‌هایی است که در سال‌های اخیر میزبان نبودند. تهران، تبریز، کرمان و حتی شیراز گزینه‌های احتمالی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->